hamstermode

Direktlänk till inlägg 12 april 2014

Tips

Av Hamster Mode - 12 april 2014 22:37

Hej, tänkte dela med mig utav mina fem bästa tips för att få din hamster sluta bitas, om så är fallet.


# se till at du har tvättat dina händer innan du börjar röra  vid dom.

- Har du något som hamstern tycker luktar gott på dina händer så kan det vara anledningen till att den bits.


#bits din hamster konstant när du kommer i kontakt med hamstern är det bra att ha vantar eller liknande på sig så att de inte biter på huden.


#För att få din hamster att känna sig trygg runt och i din omgivning kan det vara bra att prata med hamstern i en låg och len ton. 

-Tänk på att inte prata för högt så att din hamster inte blir stressad.


#Det kan vara bra om man lägger en godis (hamstergodis) i handen och lägger försiktigt ned handen i buren så att hamstern kan krypa upp och hämta godisen.

-Då blir hamstern vad vid och trygg i din hand.


#Väck inte hamstern din i onödan då den kan bli grinig och börja bitas.

-Tänk på att ge den lite tid på sig att vakna innan du börjar ta kontakt med den.


#Själv köpte jag min hamster i en djuraffär men det är inget jag rekomenderar eftersom att jag hört att de flästa hamstrar från djuraffärer bits.

Hoppas detta hjälpte dig och din hamster att komma lite närmare varandra.
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hamster Mode - 18 april 2014 21:10

Dålig uppdatering jag vet men jag håller på med en liten "film" om hur man städar en hamsterbur som jag hoppas att ni gillar.   I alla fall så är det i morgon och min fråga till er är vad ni köpte till era djur?   Jag köpte en gnagarsten som ...

Av Hamster Mode - 15 april 2014 08:31

Hej idag tänkte jag att jag skulle dela med mig av Daizys topp 5 leksaker.   #Daizy älskar sin tuggleksak som man kan göra utav toarullar.   #Hon gillar också sitt hus som är gjort utav trä.   #Hjulet är också en storfavorit.   #Röret...

Av Hamster Mode - 12 april 2014 17:35

Som rubriken säger , ny header!

Av Hamster Mode - 10 april 2014 21:29


Märkte idag att bilderna jag försökte lägga ut inte lyckades så jag försöker igen. Först köpte jag 2 st hamsterbedding och sedan en liten nibbling stone som föreställde en rosa glass. Allt var köpt på djurkompaniet. ...

Av Hamster Mode - 9 april 2014 19:47

Hamstern min blir allt mer bortkämd. Men detta är facktist till Poskprisent så det får gå ann denna gång.   Jag köpte allt från Djurkompaniet. Jag skulle igentligen bara köpa hamster bäddning men jag kunde inte låta bli att köpa en liten gn...

Presentation


Hej.

HamsterMode är en blogg om hamstrar och hamster tillbehör.

Och så klart om Daizy.

Tips på hamster snacks förekommer också.

Hoppas ni gillar min blogg🌸

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket av dessa namn skulle du döpt din hamnster till. (hona)
 Kiwi
 Pip
 Semlan
 Melon
 salsa
 humlan
 Dumle
 Holly
 Lola
 Moa
 Cider
 Posticle

klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards